Teknoloji

Bir Gün Tüm Taksiler Elektrikli Olsa Taksimetrede Daha Ucuz Fiyatlar Görecek Miyiz?

Son yıllarda geleneksel otomobillerle rekabet ettiği segmentlerde elektrikli otomobillerin sayısı da arttı. birçok insan, elektrikli arabalara ilgilenmeye başladı. bizim ülkemizde de değiştiryerli ve milli elektrikli aracımız olarak karşımıza çıktı.

Hem bireylerin hem de kurumların elektrikli modelleri tercih etmeye başlaması akıllara bir soru daha getirdi: Taksiler elektrikli modellerle değiştirilseydine olurdu?

Öncelikle günümüz taksilerine bakarak karşılaştırmamıza başlayabiliriz:

Günümüzde taksi olarak kullanılan arabaların başları Dacia Logan çekerek. En çok tanınan üç model 1.2 16V, 1.5 dCi ve 1.6’dır. Bu modellerin ilki ve sonuncusu fuel oil ile çalışırken, 1.5 dCi dizel yakıtla çalışıyor.

Bu arabalar çok hızlı değiller ama stabil sürüş ve dört kişilik kapasite sunuyorlar. Elektrikli otomobilimizi buna göre seçeceğiz ama ona alternatif bir otomobil bulacağız, Dacia Logan değil. daha sonra da 3 taksiİki hayali durağı karşılaştıracağız ve aralarındaki farka bakacağız.

Gelelim ülkemizdeki alternatif elektrikli otomobillere:

Ülkemizde en çok satan elektrikli otomobiller açıklandı. Bu listeye bakıldığında listenin başında MG yer alıyordu. listede Togg, Renault markalar da. Bu modellere ve taksicilerin talep edeceği yaygın ağ ve uygun fiyat gibi kriterlere bakacak olursak, Dacia Baharİyi bir alternatif, bu yüzden durağımızı Dacia Spring ile açacağız.

tek bir 875 bin liraBahsettiğimiz araçlar Logan’dan daha pahalı ama her şey istediğimiz gibi giderse arada bir yerde masraflarımızı karşılayabiliyoruz.

Yüzyılın Dövüşü: Akasya Garı Webtekno’ya Karşı!

Nuri Baba Akasya Garı’nı tekrar açarsa ve üç Dacia Logan Otobüs durağını işletmek istiyorsa tabi ki ilk yapması gereken araç maliyetlerine bakmak. Ancak bu model artık mevcut değil.

Bu durumda Nuri Baba muhtemelen daha az yanan Dacia Logan 1.5 dCi’yi almayı tercih ederdi ama o model artık yok, o yüzden onu seçti. LPG’li Sandro Stepway’den yan yan Diyelim ki kullandınız. Ortalama yakıt tüketimini 7,4 lt/100 lt olarak kabul edebileceğimiz bu araç, kilometre başına 1,18 TL yaktığı anlamına geliyor. Temel modelin fiyatı 874.000lira.

Gelelim durağımıza, Dacia Bahar Modelimiz aşağı yukarı eşdeğer özelliklere ve iddiaya sahip bir araba gerektirir. Şehir içi 320 km, şehirler arası 220 km menzile sahip olacağı söylenen aracın depo ile birlikte kaç kilometre yol yapacağını tahmin edeceğiz.

İstanbul trafiğindeki dur-kalk, sıkışıklık ve pikleri dikkate alırsak, 270 km bizim için gerçekçi bir varsayım olur. Bu durumda, bu modelin güç tüketimi 10 kWh/100 km’dir. Güç için ödeme yaptığımız DC prizlerle şarj ettiğimizi varsayarsak kilometre başına ücret ve 0,69 TL olarak çıkıyor. Üstelik, gücünüzü yenilenebilir kaynaklardan elde edebilirseniz, teknik olarak yakıt maliyetleriniz sıfıra inebilir.

Bu büyük bir fark yaratıyor.

En uygun konvansiyonel yakıta sahip modelin kilometre başına yakıt maliyeti 1,18 TL olurken, örnek özelliklere sahip bir elektrikli aracın maliyeti ise 0,69 TL. Yani ortada kilometre başına 49 sentönemli bir fark var.

temel fark şu anda kullanılan taksiler ortada elektrikli araçlarla. Taksilerin çoğu Dacia Logan ve Fiat Egea gibi otomobillerden oluşuyor. Bu arabaların yakıt tüketimi ise kilometre başı 2 liranın altına düşmüyor yani aradaki boşluk daha da açılıyor.

Mevzuata göre İstanbul’da 2 yaşına kadar Taksisi olan bir araç taksiye binebilir ve taksisi olan bir araç en fazla 6 yaşına kadar takside kalabilir. Bu durumda araçların amortismanı için ideal olan sürenin çok uzun olmadığını söylemek mümkündür.

Fiat Linea’nın alınabilecek en uygun fiyatlı modellerinden biri olan Urban 1.4 Fire 95 HP, 100 kilometrede 6.5 litre yakıt tüketimine sahip. bu da kilometre başına 2,34 TL yanıyor demektir. Aracın kendi fiyatı ise 689.900 TL. Yani 185.100 TL fark olmadıkça maddi kazancımız yok.

Peki açığı ne kadar sürede kapatabiliriz?

“Yeşil taksi” reklamı yapmadığımız, eşit mesafeli güzergahlarda aynı sayıda müşteri taşıdığımızı varsaydığımız bir senaryoda, elektrikli otomobiller 2,34-0,69 yerine 1,65 TL/km daha avantajlı bir yolculuk sunuyor. bu durumda da 112.182 kilometreYola çıktığımızda aracımız aradaki boşluğu kapatıyor.

Bir taksinin ortalama günlük rotası ise 500 kilometre civarında olur. yani biz 243 gün bir çalışma süresine ihtiyacınız var. UKOME kararlarına göre taksilerin ticari kullanımı en kötü senaryoda aracımızın ömrünü tamamladığı 4-6 yılın ortalarına gelebilir. 1 milyon TL’nin biraz üzerindekar ediyor.

Peki bu taksi fiyatlarını nasıl etkiler?

4 yılda 1 milyon TL taksi demek Yılda 250 bin TL Daha karlı çalışmak demektir. Bu da günlük 684 TL’ye denk geliyor. Taksiciler bu karı daha uygun fiyatları sübvanse etmek için kullanırsa, günde ortalama 500 kilometre yol kat edebilirler. Kilometre 1.36 lira daha uygun fiyat seyahat edebileceğimiz anlamına gelir. Şu anda İstanbul’da taksi fiyatları herhangi bir artış olmaksızın kilometre başına 8,51 TL. Bu durumda taksi fiyatları %16önemli oranda azalır.

Elektrikli taksilere geçilmesi durumunda tek avantaj bu olmayacak.

Diyelim ki hiçbir şeyin ucuzlamamasına, taksicilerin elde ettiği maddi avantajı elde etmesine alıştık. taksimetreye yansıtmamak karar verilmiş. Elektrikli otomobillerin taksi olmasının başka faydalarını da görmemiz oldukça olası.

Trafikte taksi yok karbon yaymaz Havaya kirletici madde yaymadığını düşünün. Büyük şehirlerdeki araçların kabaca %1’i taksi ama bu %1 en aktif %1. Diğer bir avantajı da araçların daha az ses çıkarmasıdır. Hem ses hem de hava kirliliği azalırsa yaşam kalitesinin artacağı bir gerçektir.

Bonus: Taksicilerin yerini elektrikli taksiler alsa yeni bahaneleri ne olurdu?

klasik taksiciler “Yanlış”, “Bu trafiğe girmeyelim”, “Abi benim değişim zamanım” elektrikli taksilerle bahaneleri değişmeye başlayacaktı. İlk bahane muhtemelen “Şarjım azaldı, istasyona gidiyorum, yoldaysa alırım” muhtemel. Diğer bir bahane ise özellikle yokuşlu yerlerde insanlar elektrikli araçlara alışana kadar. “Bize elektrik verdiler, yük çekemiyorlar, çıkamıyoruz”olarak özetlenebilir

notlar:

  • 07.08.2023 tarihli tüm yakıt hesaplamaları istanbul anadolu yakasıAkaryakıt fiyatlarına göre.
  • Tüm araç fiyatları ve araç bilgileri, kataloglarındaiçerdiği bilgiler.
  • Taksi numaraları, taksi fiyatları, taksi düzenlemeleri UKOME İstanbulkararlardan alınmıştır.
  • Çiçek Taksi, Acacia Stop’tan çok daha derli toplu ama çok eski, bu yüzden Acacia Stop örneğini seçtim.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort