Cartier ve Tiffany artırılmış gerçeklikle Z kuşağına ulaşacak
HANDE BERKTAN
Lüks mücevher markaları Cartier ve Tiffany, artırılmış gerçeklik (AR) teknolojisini kullanarak Z kuşağını çekmeye çalışıyor.
Tiffany ve Cartier, Snap’in AR teknolojisiyle işbirliği yapan ilk markalar değil. Snap, sanal deneme teknolojisini zaten Louis Vuitton, Dior, Gucci ve Prada’da kullanıyor.
Bu arada Tiffany, AR nesneleri üzerindeki ışığın hareketini daha gerçekçi bir şekilde yakalayan video oyunlarından bir teknoloji olan ışın izlemeyi kullanacak. Bir mücevher şirketi için bu, metal ve pırlantanın benzersiz ışıltısının AR’ye çevrilebileceği anlamına gelir. Lüks tüketiciler, artırılmış gerçeklik sanatının mağazadaki gerçek ürün gibi görünmesini istiyor. Takı söz konusu olduğunda bu, mücevherin ışıltısını olabildiğince gerçekçi kılmak anlamına gelir.
Georgia Üniversitesi akademisyeni Ziyou Jiang, geçen yıl bir giyim konferansında artırılmış gerçekliğin Z kuşağını nasıl etkilediğine dair bir makale sundu. Jiang, AR teknolojisinin satın alma kararlarını etkileyip etkilemediği konusunda Z kuşağının araştırıldığını söyledi. Anket sonuçlarına göre hazırlanan yazıda AR ile satılan bir eserin satın alma isteği uyandırdığı belirtiliyor. Bu, satın alma noktasındaki sanal deneyimin gücünü gösterir.