İskenderun Limanı Nisan’da işe başlıyor
LimakPort İskenderun Genel Müdürü Gündüz Arısoy, ‘Asrın felaketi’ olarak adlandırılan 6 Şubat depremlerinde hasar gören ve yangını uzun süre söndürülemeyen İsken Limanı’nın devreye alınacağını bildirdi. yavaş yavaş operasyon. “Limanımız çok geniş bir hinterlandın ana ticaret kapısı konumunda. Bu nedenle bölgenin en hızlı şekilde normale dönmesinde kilit rol oynayacak olan limanımızda çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyor ve hedeflemekteyiz. rıhtımları kademeli olarak devreye alarak yıl içinde %100 kapasiteye ulaşacağız.”söz konusu.
Milliyet gazetesinden Mithat Yurdakul’a konuşan Arısoy, şunları söyledi: “Sarsıntının büyüklüğü, limanın altyapısının tasarım kriterlerine uygun olarak gerçekleştirildiği ancak sarsıntının yarattığı çok sert ve uzun süreli sarsıntının etkisi göz önüne alındığında, konteyner elleçleme ekipmanlarının kısmen hasar görmesi kaçınılmazdı. Şans eseri liman operasyonlarında can kaybı yaşanmadı. Liman olarak çok hızlı hareket ettik ve yetkili servisleri alana seferber ederek bu ekipmanların imalatçılarının onarım süreçlerini başlatmasını sağladık. Değişmesi gereken modüllerin tespiti tamamlanmış ve siparişleri verilmiştir. Hava kargo da dahil olmak üzere teslimatlar en hızlı şekilde yapılmaya başlandı.”ifadeleri kullandı.
Arısoy, Limak İskenderun Uluslararası Limanı’nda meydana gelen deprem nedeniyle 6 Şubat itibarıyla gemi boşaltma ve yükleme operasyonlarına ara verildiğini hatırlattı. “İskenderun Limanı’nda devrilmiş konteynerlerden başlayan yangının kontrol altına alınmasının ardından limanda hasarlı konteynerler tasnif edilirken, hurda ve devrilmiş konteynerler farklı alanlara ayrıldı. Tahliye ve yükleme çalışmalarının yeniden başlaması için çalışmalar sürüyor. limandaki işlemler.”söz konusu.
‘Depremin şiddetine rağmen yapısal kısımlarda ve rıhtımlarda çok az hasar var’
Tesislerdeki mühendislik çalışmalarının büyük bir titizlikle yürütüldüğünü belirten Arısoy, depremin büyük şiddetine rağmen limanın yapısal aksamları ve rıhtımlarının çok az hasarla kurtarıldığını, depremin açık alan dolgusunu daha çok etkilediğini bildirdi. alanlar.
1 milyon metrekarelik bir heyete sahip olan limanda 8 rıhtım bulunuyor. Dökme yük, genel kargo ve proje yüklerinden oluşan konvansiyonel yük kapasitesi yılda 3 milyon 247 bin tona ulaşan limanın ro-ro kapasitesi yılda 120.000 araç, ro-pax kapasitesi ise 30 bin tır. yıl başına.
Konteyner elleçlemede yıllık 1 milyon TEU kapasiteli liman, kapasitesini yılda 3,2 milyon TEU’ya kadar artırma imkanına sahip. İç Anadolu, Akdeniz, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinin ithalat ve ihracat kapısı görevini gören liman; Mersin’den Şırnak’a, Malatya’dan Kilis’e kadar geniş bir bölgenin sanayicileri ve ihracatçıları için büyük bir değeri var. Liman, Irak’ın kuzeyi başta olmak üzere Ortadoğu’nun transit ticaretinde de önemli bir rol oynuyor.